18.12.08

CONVERSACIÓ DELS REIS

Es una llàstima que no puguem escoltar la conversació dels tres reis. Parlen del propòsit de la normativa que vol regular la velocitat al cinturó barceloní, podent-la reduïr a menys de 60 km/h.)
L'afany regulador i intervencionista sembla que no té límit. Després de la mesura de limitar a 80 Kms per hora la velocitat de l'àrea metropolitana. Ara trànsit, en mans de marxistes que anyoren els plans quinquenals soviètics, en proposa ara regular fins a un mínim de 40 kms per hora.
Es fan aquest tipus de propostes sense pensar en les hores que hem d'esmeçar al dia la gent de peu, per anar a la nostra feina. Sense pensar en les hores perdudes, el combustible malgastat i els diners llençats d'aquells que a diari fem cua perquè els dels 40 Kms per hora no volen més carreteres i no inverteixen en transport públic.
I a sobre, als trajectes que pots anar bé ara ens volen imposar una limitació irracional.
Una limitació irracional que a més posa en risc el respecte per les normes de circulació. Les normes han de ser lògiques i proporcionades. Lamentable que la forma que tenen alguns per fer-se visibles al govern sigui tocant la pera al ciutadà. És el que sol passar quan hi ha saturació de regulacions. És la lògica post-comunista, basada en el sil.logisme
"la gent és estúpida"+"hi ha un problema" => "fem una llei que ho reguli".
Una prova (és en castellà, però no tinc ganes de traduir-ho, ja fa el fet): ARTICULO 49. Velocidades mínimas.
No se deberá entorpecer la marcha normal de otro vehículo circulando sin causa justificada a velocidad anormalmente reducida. A estos efectos, se prohibe la circulación en autopistas y autovías de vehículos a motor a una velocidad inferior a 60 kilómetros por hora y en las restantes vías a una velocidad inferior a la mitad de la genérica señalada para cada una de ella en este Capítulo, aunque no circulen otros vehículos.
Se podrá circular por debajo de los límites mínimos de velocidad en los casos de transportes especiales o cuando las circunstancias del tráfico impidan el mantenimiento de una velocidad superior a la mínima sin riesgo para la circulación (artículo 19, nº 5, del texto articulado).
Las infracciones a las normas de este precepto tendrán la consideración de graves.
Ja sé que diran que això és interpretable, i que es basaran en el punt segon d'aquest article, etc... però ja amb l'actual normativa, s'ha de tenir en compte que, en condicions normals, és a dir, sense cues, el marge entre el que s'ha de circular per aquestes vies és d'entre 60km/h i 80km/h, la qual cosa pot arribar a ser complicada.
Només voldria remarcar que la conselleria d'interior està sota la responsabilitat d'un partit al qual han votat 282.693 persones d'un total (cens total) de 5.212.307, o sigui, amb el suport d'un 5,42% del total de la població amb dret de vot de Catalunya. El fet que ells es dediquin a fer aquestes coses no ens ha d'extranyar, ja que forma part de la seva naturalesa política, totalitària i romàntica. El que ens ha de preocupar, i molt, és que hagin arribat a assolir aquesta quota desmesurada de poder. I si una possible explicació fos que els socialistes els han volgut donar una conselleria-marró per a desgastar-los, això seria una mostra de la consideració que els sociates tenen pel país: més o menys al mateix nivell que una merda.























5 comentaris:

tafaner ha dit...

L’excusa és novament allò del medi ambient i la seguretat. Prohibir és barat, suposa poca inversió i, a més, fins i tot representa molta recaptació.
Suposo que en temps de crisi els governants han de justificar el sou que cobren, i prohibir és una bona opció quan no tens diners o no volen fer inversions.
De fet, penso que si es tracta d’evitar accidents potser la propera acció serà prohibir engegar el cotxe.
Així d’un sol tret evitaran la contaminació i els accidents del tot. Aquest govern ens vol arreglar la vida a base de prohibicions molt poc argumentades. A la fi, anar al ralentí també contamina, i relacionar velocitat amb accidents fa que pel camí perdem molts altres factors a tenir en compte. La velocitat és un factor més, però no l’únic. El que és perillós és circular a velocitats inadequades, la mala senyalització, les obres a la calçada poc senyalitzades, el paviment en mal estat, els neumàtics gastats, els cotxes que no passen les revisions recomanades, els conductors distrets o beguts. Això si que és perillós. La velocitat no ho ha de ser tant quan a unes vies et deixen córrer. Si fos tant i tant perillosa a l’autopista prohibirien circular a més de 60 quilòmetres hora, no?.
El que passa és que criminalitzar la velocitat és rentable, i consti que a mi no m’han posat multes per excés de velocitat. L'altra opció la tens anant en tren, però llavors et passarà el que m'ha passat a mi tota la setmana. Arribes tard a l'anada i a la tornada, i a sobre has d'anar dret en un vagó ple de gent a vessar.
En fi, que tot plegat em sembla la gran metàfora d'aquest govern. Tots al ralentí, inclossa la del patinet.

Anònim ha dit...

És rotundament absurd. !!! Per anar a 80, amb un cotxe normalet, has d'anar en 2ª, o a molt estirar en 3ª. No creieu que es gasta moltíssima més gasolina i es contamina molt més?. A part, cal estar pendent del compta quilòmetres perquè no et fotin una multa!!. Ara bé, per guanyar milions en multes, sí que els va bé!

Anònim ha dit...

can u leave ur phone number to me???

Anònim ha dit...

Content rich, so give me some inspiration, I like this blog! I will introduce my friends to come and see!Personalized signatures:本地棋牌游戏,本地方言游戏,本地视频游戏尽在pkzhu

Anònim ha dit...

Very rich and interesting articles, good BLOG!