5.10.07

COMPLIR LA LLEI


Jo crec que caldria que el Tribunal Suprem obris un procés judicial contra el ministre espanyol de Cultura César Molina.
La raó és molt simple que ha informat que el govern espanyol no té previst tornar els papers de Salamanca a curt termini. Hi ha una llei que diu que això s’ha de fer. El ministre argumenta que primer s’ha de crear el Centre de Documentació de la Memòria Històrica. Això no pot dilatar el compliment de la llei.
Imagino que si jo dic que no pago l’IRPF abans que es traspassi la gestió de l’Aeroport del Prat a la Generalitat no em servirà de res per estalviar-me la multa.
Jo imagino que, encara que aforat, el ministre ha de ser tractat igual que qualsevol altre ciutadà quan s’incompleix la llei. Seria interessant que algú més ben preparat que jo en aquests temes li posés una denúncia.
El govern de l’Estat es caracteritza per treure embolcallar-se en la Constitució per atacar el que no els agrada del que fem catalans i bascos. També per no complir la Constitució, per exemple encara no ha complert la sentència sobre el traspàs de les beques universitàries a la Generalitat.
La Constitució i les lleis estan per espantar catalans, però no per acatar-les ells que tan en parlen.
A banda d’això jo crec també que cap partit català hauria de donar el seu vot a la llei de la Memòria Històrica fins que els papers de Salamanca no vinguin. Em sembla que el botí de guerra també forma part de la Memòria Històrica. Jo des d’aquí demano que, si més no, els partits nacionalistes neguin el seu vot a aquesta llei fins aleshores.